Hej hej :)

Hej! (som sagt)

Nu är Corren Creative avgjord. Han som vann var verkligen jätteduktig!!!!! Men jag surar fortfarande lite för att jag inte kunde skicka in mina grejer... Alltså, så här var det:

Jag hade planerat jättefint att jag skulle åka iväg på orkesterlägret sista tävlingsveckan, kma hem på torsdagen och ha hela fredagen på mig att fota och skicka in, eftersom vinnaren skulle utses på lördagen. Sen på fredagen så visar det sig att tävlingen redan hade avgjorts och sista dan att skicka in hade varit på onsdagen!!! Man förstås ju att de behövde några dar på sig att göra reportaget om vinnaren, men de hade väl kunnat skriva det nånstans???? Seriöst, det gick inte att se nånstans att onsdag var sista tävlingsdag. Så jag är sur.

Fast nu ska jag inte tänka mer på det, det blir säkert favorit i repris nästa år :) Och förresten, vad skulle jag ha haft för chans mot vinnaren?

Idag har jag varit i Trädgårdsföreningen och sjungit med Professorsgänget (Maja o Stina, mina bästisar, Max, en kompis i paralellen, o jag). Några kompisar kom o lyssna oxå: Antonio (från orkestern), Albin och My (Albin i mitt band, och båda i paralellen) och Mys kompis. Sen gick vi runt på stan och kollade in alla grejer som de hade satt upp, det är ju stadsfest elr nåt igång. Hade en kul dag :D

Förresten, för er som inte vet vad professorsgänget är, så kan jag berätta det nu.
Det finns en gubbe som kallas Rolle, han heter Roland Arvidsson, som skriver barnböcker och grejer om en kul filur vid namn professor Gullström, som ska föreställa han själv. Professor Gullström är en lite halvgalen professor som älskar djuren och naturen, och arbetar för miljön och så. Det finns ett gäng barn som följer i hans fotspår och hjälper honom. De kallar sig Professorsgänget. Majas pappa är med och spelar i Folkes Krokodiler som har nåt slags samarbete med professorn, och han har även skrivit musik till låtarna i konceptet, tror jag. Iaf, de behövde några som kunde spela Professorsgänget, och så blev det vi :) Så vi får vara med och sjunga ibland och så, har spelat in en skiva elr två oxå :) Det är jättekul!! :D

Förresten, jag har precis börjat skolan :D Elr jag har inte haft nån riktig skoldag än. I förrgår hade vi typ informationsdag och igår hade vi mentorsdag.

Appropå mentorsdan, så kan jag berätta lite om den oxå... Vi har vår idtrottslärare som en av våra mentorer, vilket märks tydligt på våra mentorsdagar. Igår, när paralellklasserna stannade på skolan och tittade på film, stack vi iväg och körde moto cross och paddlade kajak :)
Iaf, först var det väldigt kul, alla hade roligt och skrattade och så. Sen så skulle jag testa och köra cross. Det fanns tre olika att välja mellan, en liten, en mellan och en stor. Den lilla var eg till för barn och tog max 30 kg, men de sa att det var ok om man vägde 50, så först tänkte jag testa den. Men så kom jag att tänka på att det nog skulle bli jobbigt för knäna (har knäproblem), eftersom de knappt skulle få plats på den pyttelilla (!) cykeln. Så då skulle jag köra mellan ist, men när jag stått i kön ett tag så tänkte jag typ "Äh, jag kan väl lika gärna köra den stora direkt" och så gjorde jag det. Det visade sig att det här nog var den aktivitet i världen jag har absolut minst talang för, jag råkade stanna och behövde hjälp med att starta om den igen hela tiden xD I början var det jättekul, trots att det inte gick så bra, men så när jag kommit ungefär halvvägs på den lilla banan vurpade jag och slog i knät, elr fick crossen över mig elr nåt, jag kmr inte ihåg, allt gick så fort... ont fick jag i alla fall. Och knäna hade nästan återhämtat sig efter förra mentorsdagen, då vi hade styrkepass där vi skulle stå med en skivstång och böja på knäna, och jag böjde fel... knäna var extra sårbara just då dessutom, för att jag hade spelat så mycket fotboll. Och så händer det här!!!! :'( Jag kan fortfarande inte gå som vanligt :( men vi får väl hoppas att det bara är en tillfällig liten grej.

De här mentorsdagarna blir min död!! :P

P.S. Hoppsan, vad långt inlägget blev... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback